I 2023 lanserte Jan nye nettsider og ble gjenforent med fotograf og ofa vinner Marcel Lelienhof, for en lekker sort/hvit fotoshoot fra Olympen i Oslo.
Jan har fokus på Citadellet i Frankrike og forberedelsene av nye showproduksjoner for 2024. Citadellet er opprinnelig bygget på 1200 tallet, men ble siden bygget om både på 1600 og 1800 tallet.
Det representerer en autentisk kulturhistorie og særpreget arkitektur som er veldig sjelden
Grunnet pandemien prioriterer Jan sine eiendommer og bygningsvern og engasjeres seg blant annet mot rivingen av Torbjørnbu går i arendal.
Engasjementet for å redde Thorbjørnbu gård i Arendal, lykkes uten at Jan behøver å overta bygget selv.
2021 blir også et anderledes år, da alle produksjoner må utsettes / kanselleres for andre år på rad.
2021 er samtidig året der Jan viderefører sikring, kartlegging og restaurering av Högfors Herregård.
I 2021 engasjerer Jan seg mot rivingen av hovedbygningen ved Thorbjørnbu gård i Arendal, og tar initiativet til bla folkemøte etc for å samle lokale krefter til å redde bygget.
Jan tilbyr seg også å overta bygget selv som en sist utvei.
Året 2020 ble annerledesåret da Kulturhavens 20 års jubileum og microfestival måtte utsettes et helt år grunnet koronapandemien. Men 2020 ble også året da Jan kjøpte sin oldefars herregård i tillegg til en svensk herregård som bygningsvernsprosjekt. Samtidig benytter Jan koronapausen til forberedelse av nye bøker og forestillinger for 2021. I Kulturhaven er det uansett 20 års jubileum med mange hyggelige jubileumsreportasjer, fotoopptak og lovord om det nyrestaurerte kunstnerhjemmet.
2019 ble et hektisk år for Jan, med gjenåpning i Kulturhaven, kulturfestival og romandebut.
19. juni 2019 ble Jans første roman – “Hiraeth – tilbake til Oslo 1981″ lansert, under Kulturhaven microfestival. Forfatteren leste utdrag fra boken til tonene fra Reidar Thommesens ” Når stjernene tennes “. Boken har høstet mange lovord, og kom i salg høst 2020.
Kulturhaven microfestival ble en meget populær konsertserie i den nyrestaurerte Kulturhaven. Foruten artister som Hanne Krogh, Ingrid Bjørnov, Ada Brodie og Wenche Myhre, bød festivalen på både estetiske og kulinariske inntrykk i “eventyranlegget” Kulturhaven, til stor begeistring for et lydhørt sommerpublikum.
Se fullt program og utvalgte stemningsbilder nedenfor:
2018 er året da Jan påbegynner en omfattende oppgradering og utvidelse av museumsanlegget Kulturhaven i Vestfold.
Kulturhaven gjennomgår den største fornyelsen på 10 år med oppgraderte interiører og en helt ny historisk utstilling.
Foruten sitt daglige virke som showprodusent i London, åpner Jan i 2018 også dørene til herskapshuset Nor for TV-serien “Herlige hjem” på TV Norge. Programmet vil fokusere både på husets rike historie, de unike interiørene, men også på Jans kampsak – bygningsvern.
Programmet sendes 2019.
2016 viet Jan til sine eiendommer og arbeidet med bygningsvern og antikviteter.Vi har sakset et utvalg presseoppslag samt den nye filmen om Nor Herregård:
I mars 2015 har Jan premiere på årets utgave av forestillingen "One Night Only" hvor han selv er programleder. Årets tema er moter, musikk og motivasjon og forestillingen besøker i løpet av året 25 norske byer.
I mars 2014 har Jan premiere på sin nye forestilling One Night Only. Forestillingen er en konseptforestilling som vil inneholde forskjellige temaer og artister fra år til år. I 2014 vever forestillingen motivasjon, poesi og musikk sammen i en totalopplevelse som bygger både innsikt og selvinnsikt.
I perioden 2011-2012 besøker OFA’s Norges-turne ca 40 norske byer – et maratonløp som avsluttes i Edderkoppen Teater med hovedprisutdelingen i februar 2013.
I 2011 er Jan hovedfokus viet prosjektutviklingen og driften av både Kulturhaven og Kulturparken Nor. I februar finner også Oslo Fashion Awards store 20 årsjubilumsshow sted i Folketeateret.
Vinteren 2010 starter Jan gjennom den nye stiftelsen, totalrehabiliteringen av den 1200 m2 store herregården. Arbeidene er både tidkrevende og kompliserte, med stor fokus på epokenes særpreg og de historiske rommenes autensitet. Jan innleder samtidig et samarbeid med Christian Ringnes og Folketeateret om å flytte OFA’s hovedprisutdeling dit.
OFA’s hovedprisutdeling i Oslo konserthus i februar 2009 er den mest helstøpte og vellykkede produksjonene i denne serien - den kan nesten kalles ”produsentens drøm”. Norges-turneen er blitt en rutinepreget masseproduksjon med stappfulle hus i de fleste norske byer både vår og høst.
OFA’s show i Oslo Konserthus i februar 2007 er meget omfattende med mange store artistnavn og prisvinnere. Prinsesse Märtha Louise mottar æresprisen.
I februar 2006 produserer Jan og OFA charityshowet " Fashion Cares " i Jacob-kirken i Oslo til inntekt for Nelson Mandela Stiftelsen.
I februar 2005 går gigant-arrangementet som kombinerer OFA og Hundreårsmarkeringen/ Hundreårsvisningen av stabelen i Vallhall Arena i Oslo. Hundreårsvisningen viser norsk drakt og motehistorie fra 1905-2005 i samarbeid med jubileumsorganet Norge 2005.
Dette året domineres for Jan av mangfold - OFA, ”Oslo Womens collections show” – sommerkonsertene i Kulturhaven, samt jazzkonsertene med den engelske jazz- og cabaret-artisten Barb Jungr.
OFA i 2003 blir både TVshow og dokus-såpe i miniatyr. I tillegg inngår Jan en omfattende samarbeidsavtale med Dagbladet. Showet går av stabelen foran en stappfull sal i februar 2003.
Sommeren 2001 legges den tidligere så mektige moteuken på Sjølyst ned, og Jan står alene med ansvar for de norske trendshowene for motebransjen.
I februar går megashowet Oslo Fashion Awards av stabelen fra fabrikkhallen til Kværner i Oslo og direkte-sendt på TVnorge med store artister fra inn- og utland foran et publikum på 3500 mennesker og halv million TV-seere.
I februar 2000 startet Jan også byggingen av Kulturhaven. Allerede i mars 1998 overtar Jan hovedbygningen ved Holtane Bruk i Kragerø ”på rot” for å unngå riving.
Absolute Fashion Awards er et samarbeid mellom flere aktører i norsk motebransje med Jan som produsent og også som programleder sammen med Dorthe Skappel på scenen i Oslo Spektrum.
I februar 1998 ser ”Oslo Mens Collections Show” lyset for første gang, og blir faste og populære trendshow under Oslos moteuke flere sesonger på rad. Igjen kommer herretrender og mannsroller på dagsorden i media - i Jans regi.
I tillegg til sine mange egne produksjoner fokuserer Jan i 1997 på å bygge opp come-back forestillingen til Wenche Myhre, med påfølgende Norges turne.
I februar 1996 lanserer Jan " Way In- konseptet under moteuken på Sjølyst. Prosjektet kombinerer for første gang bransje som klær, sko, hår, make-up, bil, drikkevare, interiør etc. som en del av helhetsbildet livsstil.
I 1995 produserte Jan for første gang en egen pressevisning under moteuken med ren fokus på norsk design. ”Mot årtusen skiftet” showet på Victoria teater ble en viktig ”politisk” markering for norsk design som moteuken til da ikke hadde fokusert på.
I februar 1994 produserte Jan mulitmediaforestillingen ”Kontrapunkt” på Henie Onstad Kunstsenter på Høvikodden – tema var mote som kunst og kulturfenomen. Anledningen var bl.a. åpningen av moteuken i Oslo, og bidro til å styrke fokuset på motedesign som kunstnerisk uttrykksform.
I februar 1993 produserte Jan revyen ”Siste skrik” på Bryggeteateret i Oslo med premiere under moteuken i Oslo.
Dette året har Jan så mange produksjoner både i forbindelse med sine TV-serier, med moteuken i Oslo, men også Fashion Nights – markedsdager – utendørs-konserter og presseshow, at han må ansette mange flere folk.
Da Trendmagasinet kom i 1991 var det tidenes første mote- og livstilsserie på norsk TV – TV2 hadde ikke startet sine sendinger enda og TV4 dekket derfor denne funksjonen i 1991/92. Oppmerksomheten var stor i alle medier – VG, Dagbladet, Aftenposten etc. Jans nye fritt-talende stil gledet, engasjerte og provoserte.
Under moteuken i februar 1990 produserte Showconsept sitt første store presseshow, en koreografert og moderne trendvisning for det internasjonale brandet Espirit.
I 1989 er finanskrisen et faktum og tiden for de store glamorøse 80-arrangementene går mot slutten - her gjelder det å tenke nytt - og raskt.Grunnet sitt store kontakt-nett blir Jan spurt om å være hovedleverandør av underholdning og show på Aker Brygge, en avtale som skulle vare i 10 år.
Utover 1988 befester Showconsept sin stilling og overtar etter hvert ansvaret for flere av prestisje-visningene i hovedstaden, blant annnet for Ferner Jacobsen, Jaqueline & Fabienne i Gamle Logen, designervisningene ved den bristiske ambassaden, Tordensskjolds dag og diverse show under mote-uken på Sjølyst. I tillegg produserer Showconsept sine populære fashion nights i hele 30 norske byer - et konsept som startet i 1987 og pågikk 2 ganger pr år frem til langt ut på 1990 tallet.
Jan lander nok en gang platekontrakt og plateselskapet bekoster våren 1987 store studio-innspillinger med materiale spesial-skrevet av Willy ”Bloodbrothers” Russel og Simon Climie fra sukksessduoen " Climie Fisher ".
Våren 1986 besøker Jan mer enn 60 norske byer og tettsteder som juryformann og etter hvert også som programleder for tidenes første Frøken Norge - det første året het imidlertid konkurransen Miss World of Norway.
Dette året blir hektisk og omfattende, og starter med at Jan utropes av "bransjebibelen" The Face i London til " the most exciting male model in the UK ".Våren tilbringer Jan i London med mange oppdrag og kontraktsmøter, han blir blant annet plukket ut av Levis som hovedperson for World Wide Kampanjen ”Shrink to fit”.
I januar er Jan på vei til fotoopptak, og blir stoppet av fotograf Knut Bry som tar test-bilder på stedet. Allerede kort tid etter har Knut Bry skaffet Jan modell-kontrakt med prestisje-byrået First i Paris.
Jan var en av finalistene i modellkonkurransen Det Nye-gutten, og ble nr. 3 i Man of the year på Studio 26.
Jan debuterer som pasjegutt i filmen Reisen til Julestjernen og blir bergtatt av en verden av kameraer, eventyr, skuespillere og kunstnerisk mangfold. Senere blir han postergutt sammen med Hanne Krogh på plakater og platecovere for den norske filmklassikeren. Hans vennskap med Hanne Krogh står sterkt den dag i dag. I årene fremover deltar Jan i …